Warning: Creating default object from empty value in /home/rilo2496/public_html/wp-content/plugins/cleaner-gallery/cleaner-gallery.php on line 84
Mixul de marketing in lumea handmade – Produsul | ILoveHandmade.ro ®

aboneaza-te la RSS Feed

calatorie Romania

Tuesday, December 12, 2017

Mixul de marketing in lumea handmade – Produsul

Adaugat de ILoveHandmade.ro ® in 17/11/2009

Lumea handmade-ului e foarte variata. Isi gasesc loc aici artisti, tineri cu imaginatie, studenti in cautare de ceva mai interesant decat cursurile de la scoala, persoane care lucreaza in diferite domenii, dar care au in comun pasiunea pentru arta, frumos, culoare si materiale.

Anca Boeriu (http://bo3mia.blogspot.com/), pentru ca a studiat marketingul, incearca sa ne invete cum sa ne raportam la “produsele” noastre si cum sa le evidentiem mai bine. Este primul dintr-o serie de patru articole despre mixul de marketing in handmade.

“Incercand sa imi sistematizez mai bine activitatea m-am gandit sa imi fac temele in ceea ce priveste mixul de marketing si cum poate fi acesta utilizat in lumea handmade. Astfel mi-am propus sa va prezint intr-o serie de 4 articole politicile mixului de marketing ( cei 4 P) : produs, pret, distributie si promovare.

Cred ca toti artizanii doresc sa fie apreciati pentru munca lor, sa reuseasca sa se impuna pe piata, care desi este aglomerata consider ca este loc pentru toti, dar trebuie sa aiba un sistem bine pus la punct. Daca produsul este realizat impecabil, cu mult drag si cu un design deosebit, daca are pretul calculat corect, daca este distribuit catre clienti, daca este promovat prin canalele potrivite si daca este pozitionat corect, atunci succesul este garantat.

Stiu ca lumea handmade-ului presupune creatie, delicatete si sensibilitate, dar consider ca pentru a putea transmite mai bine mesajul vostru, pentru a va face cunoscuti si a va creste vizibilitatea, pentru a va eficientiza activitatea si finantele si pentru a putea vinde mai bine produsele create de voi, va puteti folosi de uneltele puse la dispozitie de mixul de marketing.

Am sa incep cu politica de produs intrucat acesta sta la baza intregii activitati.

In primul rand, atunci cand creati un produs, trebuie sa tineti cont de o serie de lucruri cum ar fi:

  • Gama de produse realizate – bijuterii, accesorii, elemente decor, imbracaminte, etc.
  • Calitatea – conteaza foarte mult, mai ales pentru comenzi ulterioare. Daca un client este multumit, va mai cumpara si chiar va recomanda produsele voastre.
  • Stilul – urban, romantic, vintage, eclectic, sau oricare ar fi acesta, important este sa incercati sa mentineti o linie omogena, astfel produsele voastre vor fi recunoscute cu usurinta.
  • Designul – un design unic, care sa va reprezinte, poate sa va asigure succesul.
  • Marca – un nume sau un simbol (logo) care sa fie in ton cu creatile voastre, sa exprime acelasi lucru ca si produsele, sa atraga atentia, sa fie usor de retinut si pronuntat.
  • Ambalajul – aici puteti sa va exprimati creativitatea, sa alegeti diverse forme si materiale; important este ca pe acesta sa apara marca sau logo-ul produselor.
  • Serviciile conexe – acestea sunt acele lucruri mici care fac diferenta si care au o deosebita importanta mai ales in mediul online. Acestea pot fi: crearea de produse la comanda sau personalizate, transport gratuit, politici de retur si garantii sau altele.

Designul si unicitatea produselor sunt foarte importante in lumea handmade, iar clientii cauta mai mult decat un produs frumos lucrat – cauta o poveste. De accea este important sa va puneti amprenta personala si sa creati o poveste pentru produsele voastre sau sa povestiti ce va inspira si cum ajungeti la un anumit design. Transparenta va poate aduce mai aproape de clientii vostri. De asemenea daca aveti un blog puteti arata prin intermediul pozelor, etapele crearii unor produse – acest lucru ii va stimula pe vizitatori si acestia vor reveni pentru rezultatul final.

Pozele sunt foarte importante, in special in mediul online. Acestea trebuie sa fie cat mai clare si de o calitate cat mai buna – “O poza valoreaza o mie de cuvinte”. Cele mai bune poze sunt cele realizate pe un fond neutru, la lumina naturala. De asemenea incercati sa pozati produsele si pe modele, astfel clientii pot aprecia mai bine dimensiunile si calitatile produsului.

Acestea sunt doar cateva aspecte care sper ca le veti gasi de ajutor. Ar mai fi multe lucruri de spus, dar pentru inceput cred ca aceste puncte, daca sunt luate in considerare, plus dedicarea si talentul fiecaruia sunt suficiente pentru inceputul unei frumoase afaceri. “

Articol trimis de: Anca Boeriu -  http://bo3mia.blogspot.com/

Articole pe aceeasi tema...

Daca ti-a placut acest articol, aboneaza-te la newsletter aici!

Comentarii

  1. Andreea says:

    Super fain articol! Eu incerc sa aplic tot ce ai povestit tu si m-am gandit des la a scrie un articol de gen, dar in mod clar nu mi-ar fi reusit niciodata atat de bine. Felicitari si astept si urmatoarele articole!

  2. AdArt says:

    Eu am inceput sa scriu povestea produselor mele pentru ca de fiecare data cand creez incerc sa transmit un sentiment nu numai sa fac o bijuterie si mi se pareau prea goale si lipsite de viata expuse sec :) , iar partea cu tutorialele de pe blog a aparut mai de graba pentru a raspunde intrebarilor pe care la primesc. E bine de stiut ca ajuta si in marketing :) .

  3. “Cele mai bune poze sunt cele realizate pe un fond neutru, la lumina naturala.”

    Sincer nu sunt de acord cu aceasta afirmatie. O fotografie in lumina naturala prespune o lumina unidirectionala, asta daca nu vrei sa faci fotografiile in curtea din spatele casei.

    Pentru fotografia de produs se foloseste o lumina multidirectionala adica cel putin doua blitz-uri sau alte artificii (umbrele, blende, etc). In plus lumina naturala nu este destul de puternica pentru a putea inchide diafragma destul de mult astfel incat sa poti obtine un camp de claritate destul de mare.

    Imi cer scuze daca sunt prea tehnic, dar eu doar v-am dat cateva sfaturi.

    Si incercati sa nu folositi bliturile de pe aparatele compacte deoarece dau o lumina mult prea puternica pentru produsele voastre.

    Mult succes in ceea ce faceti.

  4. Anca Boeriu says:

    @ Andreea: Multumesc frumos! :)
    Ceea ce am scris eu reprezinta lucruri de baza, un fel de ‘guidelines’, poate mai mult pentru incepatori..dar uneori uitam de ele. Sper sa fie de folos.

    @ AdArt : Este bine ca putem invata unii de la altii. :)

    @ Catalin Munteanu : Mersi pentru corectare. Nu am scris mai mult despre asta pentru ca nici eu nu stiu foarte multe..in ceea ce priveste fotografierea produselor inca experimentez. Cred ca ne-ar fi de ajutor sa stim mai multe despre asta. :)

  5. Salutare tuturor! Ma bucur ca v-a ajutat ceea ce v-a povestit Anca. Asta inseamna ca tratati su seriozitate ceea ce faceti si va pasa de modul cum sunt prezentace si evidentiate produsele voastre :-)

    Intradevar, ne-ar trebui ceva notiuni despre foto, pentru ca, in online cel putin, poza este cea mai sugestiva pentru lucrusoarele voastre. Poate gasim un specialist sa ne invete…

  6. Amalia says:

    Este pacat ca uneori cei mai multi dintre handmad-isti pun o valoare adaugata de ajunge sa intreaca aproape o firma de lux.
    Va dau un exemplu, un magazin plin de handmade – o bluza 150 de ron iar la MNG 70. Amandoua la fel de frumoase.

    Nu ar trebui sa fie asA!

  7. Diferenta despre care vorbesti o face cel mai probabil volumul. Un creator de handmade face o astfel de bluza in cateva zile. Rareori, acelasi model il mai vezi o data. Mango are mii de astfel de bluze, iar volumul ii permite sa scada pretul.

    O alta componenta a mixului de marketing este Pretul si sunt sigura ca Anca ne va vorbi si despre asta :-)

  8. Laura says:

    E normal ca atunci cand se fac produse in serie ca pretul sa fie mai mic. Vorbim aici de masinarii si de o adevarata industrie care produce sute de produse pe zi, iar profitul este direct proportional cu cantitatea obtinuta. Nu poti compara un om care munceste de unul singur la o bluza, pe care o face si unicat,cu produsele in serie. Mi se pare normal sa fie o diferenta de pret, exact ca la produsele de lux, pentru ca si aria de handmade poate fi considerata de lux.

  9. Sunt de acord cu Laura. Bluzita Handmade poate fi unicat sau serie f mica – e normal sa platesti mai mult pentru ceva ce nu vei mai vedea niciodata la nimeni pe strada. Asta dincolo de consierentele economice (economy of scale etc).

    In legatura cu pozele, sigur ca cel mai bine e sa folosesti mai multe surse de lumica, eventual un light box etc.
    Dar majoritatea creatorilor de handmade nu au atins inca un volum care sa le permita asemenea investitii.

    Eu fac (inca) pozele la lumina naturala la mine pe birou si nu cred ca ies prea rau :) Desigur, apreciez orice sugestie de imbunatatire….

  10. Bogdan says:

    Un e-mai al Ancai cum puteam obtine? :D

home | top