Warning: Creating default object from empty value in /home/rilo2496/public_html/wp-content/plugins/cleaner-gallery/cleaner-gallery.php on line 84
Mixul de marketing in lumea handmade – Pretul II | ILoveHandmade.ro ®

aboneaza-te la RSS Feed

calatorie Romania

Sunday, September 24, 2017

Mixul de marketing in lumea handmade – Pretul II

Adaugat de ILoveHandmade.ro ® in 12/12/2009

Astazi vom relua tema Pretului produselor handmade si vom detalia formula pretului cu ridicata. Asa cum spunea si Anca Boeriu (http://bo3mia.blogspot.com/), acest pret il veti folosi atunci cand va veti vinde produsele prin intermendiul unor magazine specializate.

Pretul cu ridicata = costul materialelor + munca + costuri fixe + profit

Costul materialelor este format din totalul produselor folosite pentru realizarea unei bijuterii. Incearca sa incluzi toate materialele folosite, chiar si cele a caror valoare pare nesemnificativa – acestea adunate pe parcursul catorva luni pot duce la costuri destul de mari.

Pentru calcularea costului muncii trebuie sa iti stabilesti o suma de bani pentru o ora de munca. Aceasta este o decizie personala. Rata pe ora ar trebui sa fie calculata in functie de abilitati, indemanare, reputatie si experienta.
Pe langa costurile de productie (costul materialelor si a muncii) este necesar sa luati in calcul si costurile care va ajuta sa va desfasurati activitatea. Acestea sunt costuri pe care le aveti indiferent daca vindeti sau nu, cum ar fi: chiria, intretinerea, facura telefonului, transportul etc. Incercati sa includeti o mica parte din acestea la fiecare produs.

Profitul este suma castigata de tine pentru creativitate, experienta si pentru munca ta. De accea este important sa adaugi la pret si o marja de profit (procentuala) pe care o stabilesti tu.

Un expemplu pentru calcularea pretului cu ridicata:

  1. Costul materialelor: 5.35 lei
  2. Munca: (1h * 10 lei ): 10 lei
  3. Costuri fixe:  20 % * (CosturiMateriale + Munca): 3.07 lei
  4. Costurile de productie: 5.35 + 10 + 3.07 = 18.42 lei
  5. Profit:  15 % * Costuri productie = 2.76 leiPret cu ridicata: 18.42 + 2.76 = 21.18 lei

Maine vom vorbi despre pretul cu amanuntul si cum se calculeaza acesta.

Articol trimis de Anca Boeriu: http://bo3mia.blogspot.com/

Articole pe aceeasi tema...

Daca ti-a placut acest articol, aboneaza-te la newsletter aici!

Comentarii

  1. ADArt says:

    Super sistem! :) Bravo

  2. Din putinele lucruri pe care le-am invatat si eu la facultate …. imi amintesc despre costul fix care este acea cheltuiala care este fixa pe perioada luata in calcul, acele costuri care le avem indiferent daca PRODUCEM sau nu(vanzarea nu isi are rostul in aceasta formula. Despre vanzare te ocupi in partea a II-a a articolului). Din acest motiv, nu are logica formula data de tine:
    Costuri fixe = 20 % * (CosturiMateriale + Munca)

    Costurile fixe nu au cum sa depinda de costurile variabile (costurile cu materia prima). Procedeul de repartizare a costurilor fixe pe produs implica un calcul mai elaborat, care tine cont printre altele de volumul productiei, si neaparat valoarea costului fix (adica acea valoarea a costului chiriei, intretinerii.. etc).

  3. Anca Boeriu says:

    Intr-adevar costurile fixe sunt acele costuri pe care le ai indiferent de vanzari..dar ceea ai vazut tu mai sus este doar un exemplu, o modalitate de a include aceste costuri in calcul..

    Poti lua si costurile fixe individual in calcul..eu am incercat sa scriu articolul cat mai concis si mai mult ca un fel de punct de pornire (apoi fiecare isi face cercetarea si calculele lui), dar se pare ca mai este nevoie de dezbatere..Nu este nicio problema, o facem acum :)

    Risc sa ma repet, dar este un punct de vedere si fiecare isi gaseste o modalitate, cum stie mai bine, din experienta, studiu sau altfel.

    Oricum..nu stiu cum a fost interpretata aceasta initiativa a mea, dar nu ma dau specialista in ceva anume..ci doar m-am gandit ca ar fi bine sa incercem sa devenim mai organizati in munca noastra si eventual sa invatam unii de la altii.

  4. Fetelor, eu nu pot decat sa ma bucur cand vad la ce pasiuni a dat nastere acest articol.

    Partea buna este ca si-a atins scopul principal, si anume acela de a incerca sa aduca un dram de organizare in ceea ce inseama valorificarea muncii voastre.

    Handmade-ul, artizanatul, arta, nu este o munca oarecare iar pretul unui cercel, intradevar, nu este suma margelelor ce il compun, ci mai include si ceva ce se numeste talent, idee, geniu…

    Totusi, punctul de plecare ramane clar pretul materialelor si munca “bruta” pe care o depunem. Apoi, in functie de experienta, de ce portofoliu aveti, puteti sa adaugati si toate celelalte. La fel de important este si feedbackul oamenilor. Chiar daca tu esti doctor in design, si ai experienta peste experienta, daca oamenii nu apreciaza ceea ce faci inseamna ca ceva nu este tocmai ok.

    In concluzie…pretul unui obiect lucrat manual depaseste categoric capacitatea noastra de calcul, insa formula poate fi punctul de plecare

  5. iceduchess says:

    Buna. si eu am realizat lucruri handmade si lumea nu intelegea de ce sunt scumpe, dar cum Dumnezeu sa fie scumpa o bratara la care lucrezi 2 ore cu foarte mare atentie si migala plus ca mai dadeam cel putin 4 lei pe ata..o bratara o vindeam la 5 lei…si unde era profitul meu? nicaieri..timp si bani pierduti degeaba.
    Dar lumea nu intelege…

home | top