Warning: Creating default object from empty value in /home/rilo2496/public_html/wp-content/plugins/cleaner-gallery/cleaner-gallery.php on line 84
Trucuri stiute, dar oare le aplicam?! | ILoveHandmade.ro ®

aboneaza-te la RSS Feed

calatorie Romania

Friday, September 22, 2017

Trucuri stiute, dar oare le aplicam?!

Adaugat de ILoveHandmade.ro ® in 01/03/2010

Pentru ca se apropie cea de-a treia editie a Targului ILoveHandmade, m-am gandit ca ar fi foarte util acest articol al Floretinei (http://de-bonton.blogspot.com/), in care ne povesteste despre cum ar trebui sa ne comportam la evenimente, incepand de la tinuta si pana la modul in care incercam sa ne convingem potentialii cumparatori.

Chiar daca realizam sau nu, oameni pot fi subtil influentati de gesturile noastre, iar tinuta si stilul de vestimentatie cu siguranta nu trec neobservate de un potential cumparator. Cu atat mai mult cu cat ceea ce cream tine de arta si detaliu.

Daca suntem plictisiti, dezinteresati si neglijenti, clientul poate sa creada ca si “creatiile” sunt pe masura. Daca in schimb este vesela, zambitoare, eventual porti ceva creat de tine si se potriveste foarte bine cu restul outfit-ului, fara indoiala ca va zabovi mai mult la tine.

Avem aici cateva ponturi (stiu, veti spune ca le stiti pe toate, dar oare le aplicati?!):

1. Tinuta – asortata cu tipul evenimentului. Vei purta din “creatiile” tale (ex: faci bijuterii nu porti la gat Meli-Melo; faci haine nu te imbraci de la Madame sau Kenvelo etc). Majoritatea dintre noi facem diferenta intre marfa “lucrata manual” si marfa “de uzina”, iar reactia din partea unui posibil client va fi la modul: “Bine ca-mi vinde mie dar ea nu poarta!”.

De “8 Martie” fii feminina chiar daca stai la taraba, impresioneaza, lasa stilul sport acasa.

De “Craciun” poarta rosu-alb, tinute vesele fie ele sport sau clasice.

2. Mentine contactul vizual – cand vorbesti cu un client priveste-l in ochi. Nu te uita niciodata in jos sau sa-ti privesti mainile. Dai dovada de timiditate si neincredere in “creatiile” tale. Ti-e rusine cu ele!! Ochii vorbesc si sugestioneaza foarte bine si …foarte multe. Cum bine stim! Cand clientul vorbeste pastreaza contactul vizual, asculta-l, nu-l intrerupe. Clientului ii place sa fie auzit, convins de puterea lui (il conduci din umbra).

3. Zambeste, zambeste, zambeste – primeste-ti clientul cu un autentic “smile”. Lasa problemele departe….O mutra acra nu place nimanui. Totusi incearca sa nu creezi un zambet artificial, fortat.

4. Invata sa asculti ceea ce isi doreste clientul – Daca vorbesti intruna, nu faci impresie buna. Nu convingi, ci doar pisezi. O sa ai parte in loc de “vazut, placut, cumparat” de “vazut, placut, fugitiiiiiiiiit”.

5. Nu uita sa multumesti – chiar daca a luat un ac, spune multumesc. Asta face parte din categoria….cei 7 ani de acasa.

Sper ca v-au fost de folos sfaturile Florentinei…daca aveti si alte sugestii, nu ezitati sa le impartasiti!

Articol trimis de Florentina: http://de-bonton.blogspot.com/

Articole pe aceeasi tema...

Daca ti-a placut acest articol, aboneaza-te la newsletter aici!

Comentarii

  1. Stefan says:

    Buna dimineata ,am incercat sa imi fac un cont pe metropotam ptr. a va da si votul meu, dar dupa vreo 7 incercari nereusite am renuntat!Dar sunt cu ochii pe voi!

  2. bia says:

    Sunt foarte de acord cu Florentina. E bine ca a adunat toate acestea intr-un articol. Bravo!

  3. Buna Stefan…nu stiu ce sa zic cu metropotam-ul, nu functioneaza daca incerci sa il accesezi de la un calculator/retea cu setari de securitate (de exemplu: de la serviciu). Oricum, nu te da batut, persevereaza :-)

  4. irelevant says:

    Va recomand sa nu mai preluati un articol asa cum este scris de persoana respectiva si sa il analizati un pic, astfel incat sa nu mai fie atat de subiectiv si plin de greseli (si nu ma refer doar la cateva virgule pe ici pe colo)…Pe mine nu m-a convins, cateva “trucuri” ieftine de persuasiune nu sunt suficiente pentru a descrie relatia cu niste oameni care stiu sa aprecieze un obiect handmade. E de laudat faptul ca incercati sa va apropiati publicul, insa aceste articole ar trebui sa reprezinte ilovehandmade.ro si sa determine cititorii sa treaca pe aici si cu alta ocazie.

  5. @ irelevant: multumim pentru sfat, insa politica noastra este tocmai sa fim cat de poate de subiectivi. Nu cred ca are vreun farmec sa fi obiectiv atunci cand vorbesti despre handmade pentru ca orice lucru handmade este facut din suflet.

    @ Stefan: concursul pe Metropotam a fost prelungit pana pe 8 martie. atunci cand intri sa iti faci cont, da un refresh la pagina, inainte sa completezi datele tale personale. Este un cuvant de securitate jos si de obicei eroarea apare pentru ca pagina si implicit acel cuvant de securitate nu sunt actualizate. Deci REFRESH inainte.

  6. Meda says:

    Mie mi-a fost de folos sa recitesc aceste lucruri. Merci.

  7. Anca Boeriu says:

    Si mie mi-a placut articolul. :)

    Dar as avea ceva de adaugat – din perspectiva mea – stilul de imbracaminte trebuie sa reflecte personalitatea, sa fie ceva in care te simti bine si care iti da incredere. Bineinteles, este de de preferat sa fie ceva care sa se potriveasca evenimentului si sa arate respect fata de acesta.

    Sunt foarte de acord ca ‘da bine’ sa porti creatiile tale – daca sunt accesorii sau hainute – ceva oricat de mic.

  8. mary says:

    bun articol
    asa este in legatura cu enevtualii cumparatori am trait pe pielea mea si daca vreti va povestesc in 2 minute: m-am simtit rau la un targ si am lasat la masuta desi avea si masa ei nu a vandut nimic d ela mine pentru ca a fost ocupata cu marfa ei si bineinteles ca nu a avut timp sa se ocupe si de clientii mei
    lumea venea vedea ca nu e nimeni nu-l intreaba nimeni nicic si pleca
    daca nu stai acolo si esti dragut si incerci sa si vorbesti despre ce vinzi… la revedere
    bineinteles am fost recunosctaroare ca astat acolo dar de cum am revenit a doua zi am vandut foarte bine

  9. mary says:

    a sters fiemea cred am lasat o amica :) scz

  10. irina says:

    Multumesc!

  11. Elena says:

    Salut aparitia acestui articol. As dori sa vin si eu cu cateva extrase dintr-un articol preluat din revista americana “Step by step wire jewelry” aparuta in vara anului 2009,scris de d-na Connie Fox , una dintre creatoarele americane de bijuterii, pe care le apreciez in mod deosebit.

    1. Incercati sa nu pareti plictisiti, negativi sau nefericiti.
    Chiar daca sunteti intr-o astfel de stare trebuie sa va disciplinati sa fiti pozitivi chiar daca
    trebuie sa faceti fata unei vanzari slabe, a unor comentarii obraznice sau a unei vremi potrivnice.
    Mergeti la targ cu intentia sa aveti un timp bun, nu conteaza cum. Lasati trairile negative in spatele vostru si
    incercati sa ganditi pozitiv.

    2. Nu cititi, nu mancati si nu discutati politica in perimetrul vostru alocat
    Amintiti-va ca sunteti la targ ca sa raspundeti interesului public la creatiile voastre, nu sa rezolvati conflicte politice recente
    Sunteti aici ca sa vindeti.Incercati sa discutati cu alti vanzatori, producatori dupa targ.
    Fiti disponibili pentru clienti, acestia nu va vor deranja daca va vad mancand sau citind ziarele.
    Nu uitati, sunteti acolo ca sa vindeti.

    3.Creati o prezentare dinamica.
    Evitati o prezentare prea sofisticata, sau care e statica.Incercati sa creati o prezentare interactiva cu publicul.
    Folositi spatiul de prezentare pe verticala.

    4.Daca nu sunteti buni in vanzari, instruiti-va singuri. Sa vinzi bine este o deprindere care se poate invata.
    Daca sunteti o persoana timida si reticenta in a comunica cu oamenii folositi aceasta oportunitate de a fi mai sociabili.

    5. Nu vindeti aceleasi vechi produse.

    6. Puneti preturi decente produselor voastre. Chiar daca un client nu va apreciaza indemanarea si cat timp v-a luat ca sa executati un produs,
    evitati sa fiti defensiv, incercati sa il educati.Dezvoltati strategii de pret care iau in seama costurile de material, timpul alocat, efortul,

    Si ar mai fi cateva puncte care merita luate in seama dar asta, poate cu alta ocazie. Sunt de parere ca avem nevoie de astfel de aprecieri, in parte tin de educatie, in parte tin de o strategii de marketing.

  12. Buna Elena,

    Multumim pentru adaugiri! Sunt foarte utile. Daca doresti sa trimiti pe email o traducere/interpretare a articolului respectiv, cu mare drag vom publica un update cu noi astfel de ponturi. Ne poti scrie la rubrica contact pentru asta.

  13. roxana says:

    Am fost la un targ si aveam vreo 8 rochite din dantela. Am imbracat-o pe sora mea cu una dintre ele si le-am vandut pe toate in 3 ore.

home | top