Warning: Creating default object from empty value in /home/rilo2496/public_html/wp-content/plugins/cleaner-gallery/cleaner-gallery.php on line 84
Pretul in handmade (II) | ILoveHandmade.ro ®

aboneaza-te la RSS Feed

calatorie Romania

Wednesday, December 13, 2017

Pretul in handmade (II)

Adaugat de ILoveHandmade.ro ® in 09/06/2010

Asa cum am promis, astazi revenim cu a doua parte a articolului despre pretul produselor handmade.

In articolul trecut Andreea ne-a povestit, din experienta cu a ei Glory Box, ce inseamna pretul unui produs handmade. Ne-am convins ca pretul nu include doar costul materialelor ci si alte investitii serioase, de timp, site-uri, promovare, participari la targuri si nu in ultimul rand, ideile de creatie.

Lista de argumente legate de pret din articolul precedent este mai degraba o lista de sfaturi pentru ca lucrurile sa mearga. Pe langa asta, trebuie sa alungam si mentalitatea de tipulOricum nu se vand” sau “Sunt creatii de nisa“.

2. Oricum nu se vand. Articolele handmade nu se vand pentru ca, probabil, cel putin unul dintre aspectele urmatoare mai are nevoie de perfectionare:

  • Sa ai timp suficient – de multe ori, daca handmade-ul este doar un hobby si job-ul de baza este cu totul altul, nu vei avea pur si simplu timp sa le faci pe toate – cand am inceput sa ma ocup de handmade si aveam si job am dormit timp de o luna 3-4 ore pe noapte – e drept, eram fericita, dar nu faceam nimic altceva si nu cred ca o mai puteam duce mult in felul acela. Dar daca e doar hobby, poate ca asteptarile tale ar trebui sa se modifice si in functie de acest aspect.
  • Sa iti construiesti si sa iti intretii o imagine – mi se intampla nu des, ci foarte des ca clientii sa aprecieze cu voce tare: cartile de vizita, ambalajul, aspectul blogului, textele, fotografiile, frecventa postarii, atitudinea pozitiva, atentia la detalii. Totul conteaza si, desi par lucruri mici, la final se aduna intr-o imagine coerenta care te va duce mai departe;
  • Sa mergi la targuri – mie imi place sa merg la targuri, enorm chiar. Cum nu mai am alt job, este unica mea modalitate de socializare … profesionala directa. Bineinteles ca prefer vremea buna, dar nu ma deranjeaza sa stau in frig, in ploaie sau ninsoare pentru ca imi place ce fac si abia astept sa intalnesc alti artizani si sa iau contact direct cu clientii sau posibilii clienti. Si se intampla suficient de des ca clienti de la targ sa revina sau sa recomande mai departe;
  • Sa comunici cu oamenii pe toate caile posibile – targuri, blog, la intalnirea directa cu clientul (de cele mai multe ori sunt dispusi sa stea cel putin cateva minute la povesti), retele sociale online – toate conteaza.

Daca tot ce iti permite timpul sa faci sau tot ce esti tu dispus(a) sa faci este sa postezi niste imagini cu un pret atasat pe un blog pe care nu il faci cunoscut, iar la targuri te asezi pe un scaun incruntat(a) ca nu merg vanzarile (eventual dupa ce ti-ai asezat creatiile la intamplare pe o placa de pluta), atunci creatiile tale ar trebui sa fie de-a dreptul exceptionale pentru ca lucrurile sa mearga.

3. Sunt creatii de nisa. Acesta poate fi un argument, dar poate fi si o scuza. Fiecare creator de handmade isi creaza o nisa. Handmade-ul in sine este o nisa. Important este sa iti identifici potentialii clienti si sa incerci sa ajungi la ei.

Daca ceea ce iti place sa faci este talentul si alegerea ta, cu siguranta exista suficienti oameni care sa aprecieze ce faci. Suntem multi nebuni pe lumea asta si, oricat de mult ne-ar placea sa credem ca suntem unici, de cele mai multe ori se gasesc suficient de multi altii care sa ni se alature. Uneori este mai simplu, alteori cu adevarat dificil sa-i gasesti. Depinde de motivatia, timpul si talentul tau sa faci pasul in plus pentru asta.

De incheiere, pentru ca totusi pornisem de la pretul in handmade: pretul trebuie sa reflecte tot ce v-am povestit, iar la final sa va tina in picioare motivatia si zambetul pe buze. Nu suntem la piata sa ne straduim sa ne vindem toate creatiile, eventual scazand pretul, si, chiar daca poate cei mai multi dintre noi nu avem pregatirea necesara pentru a ne numi cu adevarat artisti, ceea ce facem este totusi un gest artistic (sau asa vad eu lucrurile), iar arta…

fie se daruieste, fie se apreciaza la un nivel care sa ii reflecte valoarea

Multumim pentru articol Andreei Badragan: http://www.glorybox.ro/

Articole pe aceeasi tema...

Daca ti-a placut acest articol, aboneaza-te la newsletter aici!

Comentarii

  1. loriana says:

    Andreea, articolul este de-a dreptul senzational!
    Iar concluzia ta este de departe cel mai frumos lucru pe care l-am citit sau auzit despre verbul “a crea” si despre rezultatele lui.
    Multumesc ca mi-ai inseninat ziua cu gandurile tale :)

  2. Foarte frumos articol.Bravo,Andreea!Ti-am spus deja ca imi plac foarte mult si postarile de pe blogul tau.Ai talent.Ai putea incerca sa colaborezi cu reviste de handmade.

  3. Constanta says:

    L-am asteptat, a venit si s-a dovedit foarte util articolul. Multumim Andreea si mult succes!

  4. Andreea says:

    Loriana, Ismi, Constanta va multumesc mult!

    Ismi, e si asta o colaborare, nu? :)

  5. Florina says:

    Foarte bun articolul si site-ul. Felicitari Andreea!!!

  6. Eu ma gandeam la colaborare retribuita…stii,cu contract de colaborare…

  7. laura says:

    Super, felicitari.Mi-as dori din tot sufletul ca toti artizanii sa citeasca acest articol si sa invete ceva din el, care sa se reflecte apoi la targuri.

  8. ADArt says:

    Chiar daca ma repet :) simt nevoia sa-ti spun: “bine spus!”

  9. Andreea says:

    Multumesc mult inca o data … uite ca si eu ma repet :P

  10. Danuzza says:

    Subscriu la cele doua articole :)

  11. Grety Simonicä says:

    Pot sa te completez putin? n-as vrea sa te supar, tu gandesti bine si sistematic Dar ar mai fi ceva de zis: creatorii (sau mai bine executantii)handmade sunt de doua categorii: Creatorii propriu-zis care fac efectiv creatie si sunt originali; pt acestia targurile si site-urile sunt de fapt binemeritate expozitii cu vanzare. De aceea pretul in cazul acestor produse se stabileste cum ai spus tu si fiecare e liber sa-si evalueze munca de creatie cum crede.
    Alta categorie sunt cei care executa produse handmade Nimeni nu poate contesta asta dar acestia pot fi ori inspirati din produse expuse ori chiar originali. Pt acetia important e sa vanda produsele si pt ei targurile si site-urile (unde au acces deopotriva)sunt spatii comerciale. In acest caz pretul il fixeaza piata (raportul cerere- oferta)si ei deliberat renunta la paternitatea ideii;drept e ca nu e bine sa copieze, nu e in primul rand moral. A te inspira inseamna altceva dar nu ma mai lungesc.

  12. Andreea says:

    Grety, dar de ce sa ma superi? Poate ar fi trebui sa specific de la inceput ca nu ma adresez acelor persoane. Din punctul meu de vedere ce fac executantii nu este handmade – eu fac lucrurile alea de mana, intr-adevar, dar le baga in aceeasi oala cu lucrul de serie prin repetitie si lipsa de originalitate.

  13. Ralu says:

    felicitari pentru articol! l-am citit cu mult interes.

home | top