Warning: Creating default object from empty value in /home/rilo2496/public_html/wp-content/plugins/cleaner-gallery/cleaner-gallery.php on line 84
Bijuteriile handmade nu se vand singure | ILoveHandmade.ro ®

aboneaza-te la RSS Feed

calatorie Romania

Thursday, October 19, 2017

Bijuteriile handmade nu se vand singure

Adaugat de ILoveHandmade.ro ® in 18/08/2010

Alexandra Gardea este persoana din spatele Silly Little Moo si o puteti recunoaste foarte usor la targuri dupa energia debordanta si strategia in a-si aborda posibilii clienti.

Despre atitudine, preturi si vanzarea produselor handmade am mai vorbit si cu alte ocazii. De data aceasta Alexandra va incerca sa ne invete cum sa ne purtam cu clientii, cum sa ii alegem si cum ne pregatim produsele astfel incat sa corespunda nevoilor lor:

Te-ai intrebat vreodata de ce bijuteriile tale atat de frumos lucrate, cu atata pasiune, nu au acelasi succes ca cel  al altor bijuterii, poate chiar mai putin reusite?

Raspuns: Realizarea bijuteriilor si vanzarea lor sunt doua lucruri diferite. Ai nevoie de un set de cunostinte si abilitati pentru crearea lor si de un cu totul alt set de cunostinte si abilitati pentru a le putea vinde cu succes.

Gandeste-te cat de priceput(a) esti la a crea bijuterii handmade, la a face diverse combinatii de culori, materiale si cu cata indemanare si pasiune le realizezi.

Acum gandeste-te cat de priceput(a) esti la a vinde bijuteriile handmade, cu cata indemanare si pasiune faci campanii de promovare, strategii de marketing, cate cunostinte si abilitati ai pentru a-ti face bijuteriile foarte vizibile si dezirabile pentru potentialii cumparatori, astfel incat sa “zboare de pe raft”.

Inainte de a incepe, vreau sa te gandesti foarte bine la cele doua aspecte de mai sus. Sa vezi daca iti place sa te implici in vanzarea produselor, sa dobandesti o baza solida de cunostinte in domeniu si apoi sa investesti timp, efort si bani pentru a realiza acest lucru.

Ce am nevoie sa stiu pentru a incepe?

1.Fii diferit!

Un lucru foarte important e sa fii diferit. Sa fii bun este necesar, dar nu suficient. Sa luam exemplul potentialilor clienti: ei nu sunt experti in handmade, poate nu stiu sa aprecieze, evalueze corespunzator valoarea unei creatii handmade, mai ales daca se confunda cu toate celelate produse oferite in acest domeniu .

E necesar sa gandesti din perspectiva clientului, nu doar din propriul tau punct de vedere. Ei cu siguranta nu cunosc caracteristicile creatiilor handmade (cum foarte bine le cunosti tu) si le este imposibil sa aleaga obiectiv dintre celelalte produse existente pe piata. Potentialul client va compara produsele tale cu cele ale celorlalti si singurul criteriu dupa care stie sa evalueze intre mai multe oferte este pretul. Nu va sti sa sesizeze diferentele subtile legate de calitatea materialului sau minutiozitatea lucrarii. De cele mai multe ori va alege produsul mai ieftin .

Dar daca produsele tale sunt diferite, clientii nu le mai compara cu cele ale concurentilor. Mai mult, nici nu le pot compara. Asadar, nu va trebui nici sa te lupti in preturi cu ceilalti artisti handmade, nici sa te pierzi intr-un “ocean de handmade”.

2.Alege-ti clientii

La fel de important este sa iti alegi tu clientii, nu sa lasi clientii sa te aleaga pe tine. Ce inseamna asta? Inseamna ca e necesar sa te gandesti ce categorie de clienti vrei sa atragi. Nu poti vinde orice la toata lumea. Gandeste-te ce categorie de clienti are cea mai mare nevoie de bijuteriile create de tine, ii sunt folositoare si ii aduc cele mai mari satisfactii. In acelasi timp, gandeste-te cu cat ti-ar placea sa vinzi aceste creatii si restrange lista la persoanele care si-ar permite .

Daca nu faci acest pas risti (de fapt, mergi la sigur) sa fii la mana clientilor, sa lucrezi mult si calitativ si sa fii nevoit sa vinzi la un pret cat mai mic, sa nu reusesti sa intelegi care sunt adevarate nevoi ale clientilor pentru ca vrei sa faci ceva “pentru cat mai multi” si esuezi sa oferi ceva valoros pentru ei.

Daca vrei sa fii “de toate pentru toti”, sfarsesti prin a fi nimic pentru nimeni.

3. Asculta-ti clientii

Comunica mult cu clientii si potentialii clienti. Afla ce isi doresc, ce le place, de ce au nevoie. Gaseste nevoi de care nici ei nu stiu. De cele mai multe ori avem nevoie de ceva care ne-ar ajuta foarte mult, dar nici nu stim pana nu ne arata cineva solutia. Incepe cu identificarea clientilor tai cei mai buni. Cine iti cumpara cele mai multe bijuterii,cel mai des, cu profitul cel mai mare?

Focuseaza-te pe acest grup si afla ce le place cel mai mult la bijuteriile tale, de ce le place sa cumpere de la tine si afli care sunt punctele tale forte. Incearca sa afli de ce anume au nevoie si fii primul(a)care sa le ofere solutia. Si astfel ii vei pastra cu siguranta pe cei mai buni clienti ai tai si vei atrage o multime de alti clienti asemanatori lor.

Articol trimis de Alexandra Gardea, Silly Little Moo

Articole pe aceeasi tema...

Daca ti-a placut acest articol, aboneaza-te la newsletter aici!

Comentarii

  1. Anca Boeriu says:

    Foarte bun articolul..la obiect!
    Sunt foarte de acord cu ce ai scris, mai ales punctul 2! :)

  2. Ralu says:

    mi se par folositoare observatiile tale, multumesc pentru articol!

  3. Buna:)

    Ma bucur foarte tare ca va place acest articol si va rog sa-mi scrieti la sillylittlemoo@gmail.com daca aveti intrebari sau sugestii:)

    Sper sa va ajute cat mai mult aceste informatii;)

  4. Iulia says:

    Hey :) Foarte bun articolul.Sunt incepatoare in handmade, am vandut cateva lucrusoare pe care le-am facut, dar vroiam sa ma documentez mai mult ca sa-mi pot face creatiile cunoscute.Multumim! :)

  5. georgiana says:

    Foarte bun articolul, iar pentru cei ce vor sa invete cum sa poate sa vanda bijuterii de acest gen ,chiar foarte eficient. Eu una sunt multumita de ceea ce am citit . Multumesc!

home | top